God kommunikation smidiggør processen med tilbagemeldinger, der gør det hurtigere at reagere på de situationer, der måtte opstå. Udover at skabe forståelse styrker dialogen også motivation hos den enkelte, som er ligeså vigtigt for at sikre gode resultater, understreger Niels Moestrup.
God kommunikation smidiggør processen med tilbagemeldinger, der gør det hurtigere at reagere på de situationer, der måtte opstå. Udover at skabe forståelse styrker dialogen også motivation hos den enkelte, som er ligeså vigtigt for at sikre gode resultater, understreger Niels Moestrup.
Del på Facebook
Del på Twitter
Del på LinkedIn
Udskriv
Send e-mail

Styrket intern kommunikation skaber bedre byggeprojekter

Nyhedsbreve og hyppig information mellem svende og byggeledere styrker dialogen internt hos Moestrup Tømrer & Snedker - og skaber øget kundetilfredshed og bedre resultater i byggeprojekterne.

KOMMUNIKATION  Intern kommunikation er et vigtigt element for enhver virksomhed, men overses ofte i hverdagens travlhed.

Sådan er det også i byggebranchen, hvor den gensidige kommunikation mellem svend og byggeleder ellers spiller en afgørende rolle for kvaliteten, motivationen og forståelsen for det arbejde, der skal udføres.

Løbende dialog skaber bedre resultater

Hos Moestrup Gruppen i Tune mellem Roskilde og Greve har man de seneste år arbejdet målrettet med at styrke den interne kommunikation.

Det gør man for at klæde medarbejderne bedst muligt på til at møde de stigende krav fra kunderne om mere professionel ledelse og indsats på de ofte komplicerede byggeprojekter.

- Jo bedre dialog mellem svende og byggeledere, desto bedre kører projekterne, understreger direktør Niels Moestrup.

Siden etablering af Moestrup Tømrer & Snedker i 1991 og Moestrup Alufacader ApS i 2010 beskæftiger han i dag tæt på 50 medarbejdere, hvor nogle er ansat på værkstedet og i montagehallen eller på kontoret, men mange er ude hos kunderne og kommer ikke så tit ind i virksomheden.

Det stiller større og større krav til kommunikationen for at sikre korrekt deling af information, gensidig forståelse af opgaverne samt korrekt og præcis information til hinanden og til kunderne undervejs.

Bob Borella er projektleder og tilbudsberegner hos Moestrup, hvor han er ansvarlig for projektstyring og kvalitetssikring af virksomhedens forskellige entrepriser. Et af værktøjerne til at sikre effektive og succesfuld projektstyring er gensidig dialog og tillid mellem ham og svendene.
Bob Borella er projektleder og tilbudsberegner hos Moestrup, hvor han er ansvarlig for projektstyring og kvalitetssikring af virksomhedens forskellige entrepriser. Et af værktøjerne til at sikre effektive og succesfuld projektstyring er gensidig dialog og tillid mellem ham og svendene.

Nyhedsbreve letter hverdagen

Derfor har Moestrup indført månedlige online-nyhedsbreve, der rummer alt fra vigtig viden om anvendelse af firmabiler, værktøj og forsikringer samt information om aktuelle byggeprojekter og interne tiltag, der skal øge kvaliteten og kundetilfredsheden

- Efterhånden som firmaet er vokset, kan jeg ikke længere blot stille mig op i værkstedet og sige: ”hør her”.

Det samme gør sig gældende for de enkelte byggeledere, der i en periode sendte mange og lange sms"er ud til medarbejdernes mobiltelefoner.

De interne nyhedsbreve, der både kan læses på smartphones, tablets og pc, har lettet processen og kommer ud til medarbejderne med fotos og tekst, der er hurtige at læse for medarbejderne.

De kommer ofte også selv med input, som de finder relevant for resten af virksomheden. Nyhedsbrevene er derfor gode til at styrke kulturen og fællesskabsfølelsen i virksomheden, fortæller Niels Moestrup.

Ny byggeleder skal styrke samarbejdet

Evnen til at formidle og lytte var derfor også et vigtigt kriterium, da Moestrup skulle rekruttere en ny byggeleder til at varetage virksomhedens stadig flere entrepriser.

Valget faldt på 34-årige Bob Borella fra Slagelse, der er uddannet bygningskonstruktør og tømrer. Ligesom Niels Moestrup vægter han dialog og samarbejde højt.

- God kommunikation smidiggør processen med tilbagemeldinger, der gør det hurtigere at reagere på de situationer, der måtte opstå. Udover at skabe bedre forståelse styrker dialogen også motivationen hos den enkelte, hvilket er ligeså vigtigt for at sikre gode resultater, fremhæver Bob Borella.

Han er hos Moestrup ansvarlig for projektstyring, prisberegning og kvalitetssikring af virksomhedens forskellige entrepriser. Opgaver, som Bob Borella har stor erfaring med fra en tidligere stilling som byggeleder i en entreprenørvirksomhed i Næstved.

sl

Publiceret: 11. April 2015 14:00

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Erhvervs•Avisen

ANNONCER
Se flere

Kurator vil have Hesalight-stifter i konkurskarantæne

ECB-chef sammenligner Bitcoin med tulipanmani i Holland

Pundet svækkes efter Theresa Mays brexit-tale

May: Vi kan få overgangsordning i EU på to år

MedWatch-indeks: Oprejsning til hårdt prøvet biotekselskab

CAR-T-selskab vil hente to milliarder

41 stater sagsøger fem opioid-producenter

Analytiker tror på snarlig milliardordre til Bavarian Nordic

Hvem skal være ny direktør for Filminstituttet?

Tidligere Aller-chef rykker til digitalt bureau

Direktørrokade i Egmont

"Der er kontant afregning, hvis man træffer de forkerte beslutninger"

New Yorks overhoved angriber Trump med elbil-fremstød

Nordkoreanske tankskibe henter olie i Rusland

Rapport indikerer prispres på møller i USA

Energi Viborg taber geotermi-retssag

Axzon-stifter sætter spørgsmålstegn ved dansk svineproduktion

Amerikansk supermarkedskæde opkøber måltidskasseselskab

Fiskere afviser at være stråmænd for kvotekonge

Augustinus ejer nu 15 pct. af aktierne i Royal Unibrew